Omyłkowe schowanie podwozia zamiast klap podczas dobiegu po lądowaniu samolotu KP-2 UR Sova SP-YAA 188/03

Data zdarzenia: 
3 November, 2003 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Kraków
Poland
50° 5' 14.0784" N, 20° 12' 9.4068" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 188/03

Miejsce zdarzenia: lotnisko Kraków - Pobiednik (EPKP)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot KP-2 UR Sova
Znaki rejestracyjne: SP-YAA

Przyczyna incydentu: wykonanie czynności chowania klap „na pamięć” bez kontroli wzrokowej, co spowodowało
pomylenie dźwigni i schowanie podwozia (zamiast klap) na dobiegu po lądowaniu.

Zalecenia profilaktyczne:
- podczas przeszkolenia teoretycznego na samoloty z chowanym podwoziem wzmóc wymogi od szkolonego personelu latajacego ze znajomosci wyposażenia kabiny.
- podczas wykonywania lotów instruktorzy zwróca szczególna uwage na czynnosci szkolonego pilota dotyczace własciwej obsługi urzadzen w kabinie
- w trakcie zajec w okresie jesienno-zimowym przeprowadzic dodatkowe szkolenie w zakresie
posługiwania sie wyposażeniem kabiny.

ZałącznikWielkość
Uchwała63.76 KB
comments powered by Disqus