Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu A320 otrzymała informację o spodziewanym podejściu według procedury „Z” na drogę startową (RWY) 27 lotniska EPKT. Opublikowana procedura „Z” przewiduje utrzymywanie wysokości 6000ft do punktu nawigacyjnego „Xavet”, a następnie wykonanie lotu po określonym łuku ze zniżaniem do 3000ft i stabilizacją w końcowym podejściu według ILS-a. Załoga samolotu otrzymała zezwolenie na podejście na RWY 27, które prawidłowo potwierdziła. Kontroler ruchu lotniczego (krl) zaobserwował na wskaźniku radarowym, że załoga A320 rozpoczęła wcześniejsze zniżanie oraz skracała trasę lotu odchylając się w lewo od nakazanej procedurą prawidłowej trasy. Krl polecił załodze nieskracanie trasy, jednak mimo tego załoga wykonywała skróconą trasę lotu. Z uwagi na potencjalną możliwość wystąpienia zbliżenia z poprzedzającym samolotem Boeing 737-400, krl wydał polecenie załodze A320 skrętu w prawo na kurs 90 stopni dla utrzymania bezpiecznej odległości z poprzednikiem. Mimo podjętych przez krl działań, najmniejsza odległość między samolotami wyniosła w poziomie 4,7NM oraz 700ft w pionie (minimalna separacja to 5NM w poziomie oraz 1000ft w pionie). Po wykonaniu skrętu, samolot A320 ponownie został wprowadzony do podejścia końcowego na RWY 27.
Miejsce zdarzenia: TMA EPKK
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400 oraz Airbus A320
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1716/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1716_rk.pdf | 214.7 KB |