Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 171/10
Miejsce zdarzenia: lotnisko Modlin (EPMO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Eurocopter EC-135P-2
Znaki rejestracyjne: SP-HXB
Przyczyna incydentu:
Prawdopodobną przyczyną incydentu był:
Wewnętrzny błąd w pracy komputera EEC, będącego komponentem systemu FADEC.
Przekręcenie pokrętła TWIST GRIP spowodowało wyjście z trybu pracy
automatycznego i przejście do pracy trybu ręcznego sterowania lewym silnikiem. Błąd
w pracy komputera EEC spowodował niemożliwość automatycznego sterowania silnikiem
poprzez TRQ Motor, regulujący wydatek paliwa. Na skutek powyższego FADEC odłączył
się, a pracą lewego silnika można było sterować tylko w trybie ręcznym.
Dowódca śmigłowca w locie powrotnym na lotnisko EPBC ponownie sprawdził
działanie manualnego sterowania silnikami „TWIST GRIP”, uwag nie było.
Zalecenia profilaktyczne:
Po zakończonym badaniu PKBWL nie sformułowała zaleceń profilaktycznych
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_171_U.pdf | 61.15 KB |