Data zdarzenia: 
    
                    1 February, 2014 (godzina nieokreślona)        
        Lokalizacja
          Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
                              
  Poland
                                        50° 28' 27.0012" N, 19° 4' 48" E
            Opis: Podczas rozbiegu z lotniska w Katowicach załoga zaobserwowała dziwne zachowanie samolotu polegające na tym, że przy prędkości CAS=80kts (V1/Vr/V2 odpowiednio 119, 136, 141) PITCH wynosił 1,4 stopnia i od tego momentu nastąpiło zdecydowane unoszenie dziobu samolotu. Pilot lecący podjął próbę zrekompensowania momentu zadzierającego poprzez zdecydowane wychylenie steru wysokości. Przy CAS=100 kts PITCH samolotu wynosił już 5,6 stopnia, a kolumna wolantu była przesunięta całkowicie do przodu. Przyspieszanie samolotu przebiegało zdecydowanie wolniej niż powinno z powodu zwiększonego oporu aerodynamicznego spowodowanego wychyleniem steru i trymera. Załoga nie przerwała rozbiegu i kontynuowała start. Po oderwaniu dowódca samolotu wydał dyspozycję przesadzenia pasażerów. Dalszy lot przebiegał bez uwag.
Miejsce zdarzenia: Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 157/14
Powiązane raporty:
| Załącznik | Wielkość | 
|---|---|
| 2014_0157_u.pdf | 209.21 KB | 
 
  
  
  comments powered by Disqus