Uszkodzenie BASE ASSAMEBLY i brak sygnalizacji wypuszczenia prawej goleni podwozia głównego samolotu B 767-300 SP-LPF 312/06

Data zdarzenia: 
3 October, 2006 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 312/06

Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot B 767-300
Znaki rejestracyjne: SP-LPF

Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie BASE ASSAMEBLY P/N 434-10033-2203 (wzrost rezystancji w obwodzie zasilającym lampki w wyniku starzenia się elementów przewodzących - teleskopy), co spodowowało brak sygnalizacji wypuszczenia prawej goleni podwozia głównego.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Przygotować biuletyn informacyjny dla personelu latającego floty B-767 na temat w/w incydentu.
2. Omówić incydent w trakcie szkoleń personelu technicznego.

ZałącznikWielkość
2006_312_U.pdf181.3 KB
comments powered by Disqus