Lokalizacja
Opis: W związku z usterką, która została zidentyfikowana w poprzednim locie samolot został przygotowany do kolejnego lotu na trasie z HTZA do LHBP z dopuszczeniem MEL 32-61-01, które skutkowało tym, że lot musiał zostać wykonany z wypuszczonym podwoziem. Start samolotu z lotniska HTZA nastąpił o godz. 06:06. O godz. 07:25 załoga zgłosiła do działu operacyjnego, że przy obserwowanym zużyciu paliwa nie uda się zrealizować lotu do portu docelowego: LHBP. Załoga obliczyła, że prawdopodobnie nie będzie również możliwy wylot z Afryki. Piloci poinformowali dział operacji lotniczych, że FL280 osiągnięto dopiero po 50 minutach lotu, podczas gdy plan operacyjny zakładał osiągnięcie tej wysokości 16 min. po starcie. Dodatkowo załoga odnotowała, iż zużyła o 4 tony paliwa więcej niż zakładał to operacyjny plan lotu. W związku z tym załoga - w porozumieniu z działem operacyjnym - podjęła decyzję o międzylądowaniu na lotnisku w HAAB.
Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna Kenii, w pobliżu Nairobi
Państwo: Kenia
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing-787-9
Znaki rejestracyjne: SP-LSG
Numer akt: 2022/2853
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2022_2853_uchwala.pdf | 122.46 KB |