Uszkodzenie silnika w wyniku zaniedbań w serwisowaniu samolotu Piper PA-31-500 70/09

Data zdarzenia: 
12 February, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Calden
Germany
51° 24' 29.5056" N, 9° 22' 37.056" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 70/09

Miejsce zdarzenia: okolice Calden (EDVK)
Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-31-500
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyna incydentu:

Przyczyną incydentu, polegającego na uszkodzeniu silnika samolotu, były zaniedbania w organizacji stacji serwisowej polegające na pozostawieniu starych uszczelnień pomiędzy cylindrami a blokiem silnika, pozostawieniu luźnych licznych śrub, nakrętek i łączników oraz zaniechanie w procesie obsługi planowej kontroli zawartości filtra oleju.

Ponadto peknięcie napinacza paska alternatora nastąpiło prawdopodobnie z powodu nieprawidłowego ustawienia krzywki ustalającej koło napinacza w jednej płaszczyźnie z kołem pasowym alternatora oraz napędowym kołem pasowym.

Zalecenia profilaktyczne:

Zalecenie nr 2009-031: niemiecki nadzór lotniczy Luftfahrt-Bundesamt; przeprowadzić kontrolę sposobu wykonywania przeglądów i prac remontowych w firmie Piper Maintenance GmbH w Kassel;

1. O okolicznościach zdarzenia powiadomić EASA

2. O okolicznościach zdarzenia powiadomić producenta silnika, firmę Lycoming

ZałącznikWielkość
Uchwała649.69 KB
comments powered by Disqus