Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu PIPER-PA34-220T SP-CSL 2020/0145

Data zdarzenia: 
15 January, 2020 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Poland
52° 16' 9.0588" N, 20° 54' 25.9812" E

 Opis: 11.01.2020 r. pilot wykonywał lot samolotem PIPER-PA34-220T na trasie EPBC – LZIB wraz z 3 pasażerami. Po około 40 minutach od startu, na wysokości FL100 osoby lecące na tylnych siedzeniach zasygnalizowały obecność ciemnej cieczy na krawędzi spływu skrzydła za lewym silnikiem. Pilot ocenił, że ciecz ta z dużym prawdopodobieństwem jest olejem z silnika i podjął decyzję o natychmiastowym powrocie na lotnisko startu. Silnik pracował normalnie, wskazania przyrządów były w normie. Kontynuując lot powrotny, zredukował doładowanie na lewym silniku i zauważył niewielki, ale stały spadek ciśnienia oleju. Po ok. 50 minutach lotu, na prostej do lądowania, po zredukowaniu mocy nastąpił spadek ciśnienia oleju i zapaliła się sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju lewego silnika. Lądowanie odbyło się bez następstw, ale podczas kołowania silnik zaczął nierówno pracować, pilot wyłączył go i kontynuował kołowanie tylko na prawym silniku.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: PIPER-PA34-220T

Znaki rejestracyjne: SP-CSL

Numer akt: xxxxxx

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2020_0145_uchwala.pdf141.15 KB
comments powered by Disqus