Odstępstwo od stosowanych przepisów ruchu lotniczego przez załogę samolotu Mylius MY-103 Mistral D-ETMY 258/06

Data zdarzenia: 
18 August, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.1984" N, 20° 58' 7.5" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 258/06

Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna FIR Warszawa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot Mylius MY-103 Mistral
Znaki rejestracyjne: D-ETMY

Przyczyna incydentu:
1. Brak właściwego przygotowania nawigacyjnego do lotu przez dowódcę samolotu D-ETMY.
2. Niestosowanie się dowódcy statku powietrznego do opublikowanych procedur ATM.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Zapoznanie personelu Organu Służby Informacji Powietrznej (FIS), Organu Kontroli Loniska (TWR) oraz Organu Kontroli Zbliżania (APP) ze zdarzeniem w kontekście precyzyjnego przekazywania informacji pomiędzy zainteresowanymi służbami.
2. W stosunku do dowódcy samolotu D-ETMY - według ustaleń Władzy Lotniczej Republiki Federalnej Niemiec.

ZałącznikWielkość
2006_258_U.pdf244.8 KB
comments powered by Disqus