Lokalizacja
Opis: Skoczek wykonywał skok z pasażerem z wysokości około 3000 m. Skok tandemu był filmowany przez innego skoczka – kamerzystę. Tandem prawidłowo oddzielił się od samolotu i po 6 s skoczek w stabilnej pozycji wypuścił spadochron hamujący (tzw. droug). Kamerzysta zbliżył się do tandemu i filmując z przodu spadał na tej samej wysokości. Na wysokości około 1700 m skoczek tandemu dał sygnał, że będzie otwierał spadochron. Kamerzysta przyjął sylwetkę siedzącą, przemieścił się pod tandem i spadając na plecach kontynuował filmowanie. Otwarcie czaszy głównej tandemu zostało zainicjowane na wysokości około 1500 m. Nie nastąpiło otwarcie czaszy głównej, a tandem nadal spadał tylko na spadochronie hamującym. Skoczek tandemu wykonał procedurę awaryjną – wyczepił zamki taśm nośnych czaszy głównej i zainicjował otwarcie czaszy zapasowej. Bezpośrednio po wykonaniu procedury awaryjnej, komora czaszy głównej otworzyła się i czasza główna w osłonie została wyciągnięta i oddzieliła od tandemu. Tandem zwiększył prędkość spadania i w trakcie procesu otwierania się czaszy zapasowej o mało co nie zderzył się z kamerzystą. Napełniająca się czasza zapasowa zmniejszyła prędkość spadania tandemu i na wysokości około 1250 m nastąpiło zderzenie
kamerzysty i skoczka tandemu. Czasza zapasowa tandemu napełniła się na wysokości 1140 m.
Kamerzysta otworzył swój spadochron (czaszę główną), który napełnił się na wysokości około
500 m. Tandem i kamerzysta wylądowali na lotnisku. Skoczka i pasażera tandemu poddano
badaniom lekarskim. Skoczek tandemu przebywał na obserwacji w szpitalu przez 48 godzin.
Miejsce zdarzenia: Pruszcz Gdański – lotnisko EPPR
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: tandem Firebird 330
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1324/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1324_u.pdf | 204.72 KB |