Uchwała dot. wypadku pilota na szybowcu SZD-36 Cobra SP-2969 podczas podejścia do lądowania w terenie rpzygodnym 594/08

Data zdarzenia: 
19 August, 2008 - 14:08

Lokalizacja

Poland
53° 11' 6" N, 16° 45' 29.988" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer:

Miejsce zdarzenia: Piła
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-36A Cobra-15
Znaki rejestracyjne: SP-2969

Przyczyna wypadku:
1) Brak podjęcia decyzji o przerwaniu lotu i powrocie na „lądowisko” lub lądowaniu w terenie
przygodnym na takiej wysokości, która pozwalałaby na bezpieczne zakończenie lotu;
2) Dopuszczenie do zbyt małej prędkości lotu i wypuszczenie podwozia na małej wysokości
podczas zakrętu, co doprowadziło do przeciągnięcia szybowca oraz autorotacyjnego
zderzenia z ziemią.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia lotniczego było:
Wykonanie lądowania, bez przeglądu i oceny miejsca lądowania, z wysokości nie pozwalającej
na ominięcie przeszkód terenowych.

Po zakończonym badaniu PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2008_594_U.pdf60.63 KB
comments powered by Disqus