Naruszenie przestrzeni kontrolowanej Rejonu Kontrolowanego Lotniska Lublin (TMA EPLB) przez samolot Cessna 172 OKELR 1729/14

Data zdarzenia: 
24 September, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Rejon Kontrolowany Lotniska Lublin (TMA EPLB)
Poland

 Opis: Naruszenie przestrzeni kontrolowanej Rejonu Kontrolowanego Lotniska Lublin (TMA EPLB) zauważone przez kontrolera ruchu lotniczego (KRL) organu kontroli lotniska Lublin (TWR EPLB), który na podglądzie radarowym zauważył echo statku powietrznego wznoszącego się na wysokości 4000 stóp AMSL od północnego wschodu (mody transpondera A/C). KRL wykonał telefony do organów służby ruchu lotniczego: Służby Informacji Powietrznej Warszawa (FIS Warszawa) lotniska Lublin - Radawiec, wojskowego organu kontroli zbliżania Dęblin APP - nikt z personelu ww. organów służb ruchu lotniczego nie był w stanie określić co to za statek powietrzny. Następnie echo statku powietrznego zanikło z podglądu radarowego. Po konsultacjach z FIS Warszawa udało się ustalić, iż jest to samolot C172 o znakach rozpoznawczych OKELR, wykonujący lot w celu zrzutu szczepionki będący, którego pilot utrzymywał łączność z FIS Warszawa. Na prośbę KRL EPLB informator FIS Warszawa przekazał informacje dla pilota samolotu C172, aby nawiązał łączność z KRL TWR EPBL. Samolot wciąż znajdował się w przestrzeni kontrolowanej TMA EPLB. Pilotowi C172 została przekazana informacja aby natychmiast opuścił przestrzeń kontrolowaną. Pilot nie był zaznajomiony z granicami rejonu TMA EPLB i dopiero na podstawie radiali oraz wartości odległości od punktu nawigacyjnego SWI udało się ustalić opuszczenie TMA EPLB przez samolot. Pilot w trakcie wylotu z TMA EPLB znajdowały się na łączności z TWR EPLB oraz trzy inne statki powietrzne również nawiązały i utrzymywały łączność radiową z TWR EPLB.

Miejsce zdarzenia: Rejon Kontrolowany Lotniska Lublin (TMA EPLB)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 172

 Numer akt: 1729/14

 Powiązane raporty:

 

 

 

ZałącznikWielkość
2014_1729_rk.pdf225.96 KB
comments powered by Disqus