Lokalizacja
Opis: W trakcie naboru wysokości po starcie, na wysokości ok. FL 200, załoga samolotu poczuła zapach spalonego plastiku. Po chwili personel pokładowy przekazał informację o zapachu spalenizny w kabinie pasażerskiej. Po osiągnięciu poziomu przelotowego zaświeciła się sygnalizacja ostrzegawcza „Master Caution” oraz lampki lewego i prawego systemu IRS „IRS DC FAIL”. Po skontrolowaniu napięcia okazało się, że parametry szyn AC i DC były w normie natomiast wskazania „BATTERY” wykazywały rozładowanie akumulatora prądem ok. 6-8 A. Napięcie akumulatora wynosiło poniżej 20V i szybko spadało. Załoga podjęła decyzję o lądowaniu na najbliższym dogodnym lotnisku. Po lądowaniu samolot został sprawdzony przez służby techniczne. W wyniku przeglądu stwierdzono całkowite rozładowanie głównego akumulatora oraz uszkodzenie jego układu ładowania (Battery Charger). Zgodnie z AMM 24-31-11 i AMM 24-31-21 wymieniono akumulator oraz układ ładowania. Po wykonanej naprawie samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji bez ograniczeń. W następnych rejsach usterka nie wystąpiła.
Miejsce zdarzenia: w trasie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1177/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1177_u.pdf | 153.69 KB |