Zaniżenie separacji między samolotami Boeing 767-300 SP-LPB i Cessna C525A SP-KCK 148/06

Data zdarzenia: 
26 June, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 56.6136" N, 20° 56' 55.1508" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 148/06

Miejsce zdarzenia: rejon kontrolowany lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 767-35D/ER / samolot Cessna C525A
Znaki rejestracyjne: SP-LPB / SP-KCK

Przyczyna incydentu:
1. Przyjęcie przez załogę samolotu Boeing 767 transmisji skierowanej do innego samolotu,
w wyniku czego przejście na częstotliwość 128,8 MHz ( sektora APP N).
2. Pozostawienie przez kontrolera sektora APP N samolotu Boeing 767 na jego częstotliwości
i nie nakazanie załodze powrócenie na częstotliwość sektora APP S, co spowodowało, że
biorące udział w zdarzeniu samoloty w sytuacji konfliktowej były na różnych
częstotliwościach radiowych.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2006_148_U.pdf59.49 KB
comments powered by Disqus