Wadliwe działanie siłowników slotów przyczyną pojawienia się sygnalizacji SLAT FAIL podczas podejścia do lądowania samolotu EMBRAER ERJ170-200 356/14

Data zdarzenia: 
29 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

TMA EPWA
Poland
52° 10' 40.7064" N, 21° 2' 19.7448" E

Opis: Podczas podejścia do lądowania na pas 11 w WAW na wysokości 3000 feet, Załoga przestawiła dźwignię sterowania klapami w pozycję 1. W tym momencie pojawiła się sygnalizacja SLAT FAIL. Załoga poinformowała KRL o problemie i poprosiła o wektorowanie celem pozyskania czasu na realizację zadań zgodnie z checklistą. Po powtórnym przestawieniu dźwigni klap zgodnie z checklistą, usterka ustąpiła. Poproszono KRL o następne podejście. Lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Załoga dokonała odpowiednich wpisów w dokumentacji pokładowej. Mechanik  przeprowadził testy systemu i dopuścił samolot do lotu. Kapitan omówił przebieg zdarzenia w rozmowie telefonicznej z Działem Bezpieczeństwa Lotniczego. DBL uznał działanie załogi jako prawidłowe i odstąpił od formułowania wniosków profilaktycznych.
Na tym samolocie, usterka SLAT FAIL pojawiała się jeszcze dwukrotnie. Każdorazowo przeprowadzenie naprawy poprzez odpowiednie testy przynosiło pozytywne rezultaty. W dniu 31.03.2014, po ponownym pojawieniu się usterki , przeprowadzono dodatkowe badania i w ich wyniku wykonano naprawę systemu poprzez wymianę siłowników slotów oraz czujników położenia slotów.

Miejsce zdarzenia: TMA EPWA

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: EMBRAER ERJ170-200

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 356/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0356_u.pdf255.45 KB
comments powered by Disqus