Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 341/09
Miejsce zdarzenia: Bratoszewice k/Strykowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Cruislite 210
Znaki rejestracyjne: -
Przyczyna wypadku:
1. Niewłaściwa ocena prędkości wiatru w fazie podejścia do lądowania, co spowodowało
wykonanie przez skoczka niskiego zakrętu pod wiatr i zbyt blisko przeszkód
znajdujących się po nawietrznej stronie terenu przygodnego wybranego do lądowania.
2. Wykonanie końcowego podejścia do lądowania na bardzo mocno zahamowanym
spadochronie w strefie zawirowań po zawietrznej stronie przeszkód terenowych, co
spowodowało przyziemienie z dużą prędkością pionową i doznanie przez skoczka
poważnego urazu ciała.
Zalecenia profilaktyczne:
Ze wszystkimi skoczkami oraz uczniami – skoczkami zostały omówione przyczyny wypadku
oraz prawidłowy sposób oceny warunków terenowych w powiązaniu z prędkością wiatru
i optymalnym sposobem wykonaniem podejścia do lądowania. Szczególną uwagę zwrócono na
element sprawdzania prędkości wiatru i oceny terenu przed wykonaniem ostatniego zakrętu
i przygotowaniu się na turbulencje występujące za przeszkodą terenową.
Komunikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr 43 z dnia 6 lipca 2010r.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Uchwała | 60.17 KB |
Komunikat Prezesa ULC | 50.48 KB |