Wyciek paliwa w jednym z silników samolotu Jetstream 32 SP-KWN 104/10

Data zdarzenia: 
1 February, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 10' 11.568" N, 20° 57' 50.346" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 104/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszaw - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot JetStream 32
Znaki rejestracyjne: SP-KWN

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na pojawieniu się biało-szarego "dymu" spod osłon lewego silnika był wyciek paliwa z pęknięć króćca wlotowego jednego z wtryskiwaczy.
Ponadto komisja uznaje, że peknięcia te mogły być spowodowane nieprawidłowym sposobem podłączania i odłączania przewodu paliwowego do wtryskiwacza; Komisja nie może wskazać terminu, w którym mogło do tego dojść.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Poinformować o zdarzeniu personel latający Jetair
2. Przypomnieć personelowi technicznemu Jetair dobre praktyki warsztatowe przy podłączaniu i odłączaniu przewodów paliwowych do wtryskiwaczy
3. Poinformować o zdarzeniu producenta silnika, firmę Honeywell Aerospace Engines & Systems

ZałącznikWielkość
Uchwała536.07 KB
comments powered by Disqus