Lokalizacja
Opis: Oddzielenie od samolotu nastąpiło na wysokości 3360 m. Z dostarczonych przez skoczka filmów i zdjęć wynika, że po 5 sekundach od oddzielenia, skoczek wypuścił spadochron hamujący tzw. droug. Po 30 sekundach od wypuszczenia drouga, skoczek zainicjował otwarcie czaszy głównej spadochronu, która napełniła się prawidłowo. Podejście do lądowania wykonane zostało na lotnisku w kierunku pod wiatr, wiejący (wg oceny skoczka) z prędkością około 3 m/s. Podczas lądowania skoczek stopniowo ściągał linki sterownicze, hamując prędkość postępową i wyrównując lot spadochronu. W tym czasie pasażerka trzymała nogi uniesione o około 45º od poziomu, z tym że lewa nogę miała wyprostowaną, a prawą lekko zgiętą w kolanie. Ręce miała przy tułowiu, z dłońmi zaciśniętymi na taśmach swojej uprzęży, w okolicach szyi. Osoba, która filmowała lądowanie krzyczała do pasażerki, aby wyżej trzymała nogi. W momencie przyziemienia, pasażerka opuściła podudzia pod kątem prostym, co spowodowało, że skoczek i pasażerka przewrócili się na ziemię. Podczas przyziemienia pasażerka doznała poważnych urazów ciała.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Elbląg (EPEL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: tandem A2
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1575/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1575_rk.pdf | 212.91 KB |