Fałszywy sygnał o przegarzniu się układu hamulcowego i błąd chowania podwozia samolotu Embraer 145 SP-LGN 448/07

Data zdarzenia: 
10 October, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 10' 45.9552" N, 20° 57' 13.536" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 448/07

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 145
Znaki rejestracyjne: SP-LGN

Przyczyna incydentu:
1. Usterka czujnika temperatury zespołu hamulcowego nr 4 oraz wiązki W512/RH,
powodująca wygenerowanie fałszywego sygnału o przegrzaniu tego zespołu hamulcowego,
2. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości chowania podwozia wskutek nieumyślnego błędu
załogi.

Komisja akceptuje przyjęte przez PLL „LOT” S.A. zalecenie profilaktyczne:
Opracować biuletyn dla personelu latającego floty EMB-145 o zaistniałym zdarzeniu.

ZałącznikWielkość
2007_448_U.pdf58.69 KB
comments powered by Disqus