Lokalizacja
Opis: Po oderwaniu się od ziemi, szybowiec zaczął lekko balansować ze skrzydła na skrzydło i odchylać się od toru lotu na przemian w prawo i w lewo, z tendencją do lekkiego narastania tego zjawiska. Po oderwaniu się samolotu holującego od ziemi lot szybowca ustabilizował się, a zespół przeszedł na wznoszenie. Na wysokości około 50 m szybowiec przemieścił się na lewą, a następnie w prawą stronę od osi lotu samolotu, wzniósł się ponad samolot i ponownie przemieścił się w lewo przechylając się jednocześnie na prawe skrzydło, o kąt około 80°, zadzierając nos do góry. Po wyczepieniu na wysokości około 100 m, pilot szybowca zaczął wykonywać na zniżaniu zakręt w prawo o 180° (w stronę lotniska), ze znacznym przechyleniem. W trakcie zakrętu nastąpiło dynamicznie przeciągnięcie i szybowiec zaczął wykonywać obrót autorotacyjny w lewo uderzając w kępę przydrożnych drzew.
Miejsce zdarzenia: Turbia k. Stalowej Woli
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: JS-1C
Znaki rejestracyjne: ZG-GBT
Numer akt: 730/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015730rk.pdf | 1.53 MB |