Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 238/07
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-72/202
Znaki rejestracyjne: SP-LFE
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentów, polegających na:
a) chwilowym wystąpieniu sygnalizacji MASTER WARNING, co doprowadziło do
przerwania rozbiegu,
b) stwierdzeniu silnego lokalnego nagrzania kadłuba w obrębie kabiny pasażerskiej, co
doprowadziło do przerwania kołowania,
było:
w przypadku a): chwilowe zadziałanie sygnalizacji MASTER WARNING z nieustalonej
przyczyny;
w przypadku b): nieprawidłowe działanie różnicowego ciśnieniowego przełącznika zaworu
dodatkowego odladzania (ADDITIONAL DE-ICING PRESSURE SWITCH) w układzie
klimatyzacji PACK 2 wskutek jego defektu, powodujące nadmuch gorącego powietrza do
kabiny pasażerskiej.
Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje przyjęte przez Eurolot S.A. zalecenia profilaktyczne:
1. Powiadomić producenta o zdarzeniu,
2. Powiadomić załogi EuroLOT S.A. o zdarzeniu podczas szkoleń okresowych,
3. Wnioskować do Zarządu EuroLOT SA o analizę właściwego przygotowania samolotów do
rejsu dla spełnienia kryteriów pod względem temperatury wnętrza kabiny załogi i kabiny
pasażerskiej.
Komisja nie formułuje zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2007_238_U.pdf | 59.28 KB |