Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 83/09
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300
Znaki rejestracyjne: SP-ZSZ
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na przerwaniu startu w początkowej fazie rozbiegu z
powodu wystąpieniu sygnalizacji CAS „R BLEED FAIL” był błąd załogi polegający na nie
przestrzeganiu posiadanej listy kontrolnej odladzania samolotu i niewłaściwym
przełączeniu systemu klimatyzacji/upustów (AIR COND/BLEED) przed rozpoczęciem
startu.
Okolicznością sprzyjającą zdarzeniu było:
Nie posiadanie przez Blue Jet wszystkich list kontrolnych odladzania samolotu.
PKBWL akceptuje działania profilaktyczne podjęte przez Blue Jet:
1. Uzupełnienie pokładowego systemu elektronicznej listy kontrolnej o nową listę
kontrolną odladzania samolotu (AFTER DEICING RUNWAY LINEUP),
2. Omówienie zdarzenia z pilotami Blue Jet.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2009_83_U.pdf | 58.47 KB |