Lokalizacja
Opis: Krótko po rozpoczęciu rozbiegu samolot zaczął skręcać w lewo, a PIC wychylił ster kierunku w prawo by temu przeciwdziałać i pojawiła się sygnalizacja NOSE WHEEL STEERING (NWS). Start został przerwany przy prędkości ok.70 kts. Załoga skołowała z pasa, pomagając sobie przy manewrowaniu hamulcami podwozia głównego. Po powrocie na stanowisko system NWS został zresetowany, lecz sygnalizacja nie zgasła. Samolot został dopuszczony do lotu na podstawie BJ MEL 32-50-01 cat.C, lot wykonano z NWS OFF. Po powrocie do EPWA w dn. 03.03.2014 r. przeczyszczono złącza elektryczne na podwoziu przednim, stwierdzono przy tym zanieczyszczenie złącza nr 1. Problem nie pojawił się ponownie.
Miejsce zdarzenia: lotnisko London-Luton [EGGW]
Państwo: Wielka Brytania
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier Canadair CL300
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 246/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0246_u.pdf | 217.9 KB |