Stwierdzenie rozległej korozji belki ogonowej śmigłowca EC 135 P2+ podczas okresowej obsługi 315/14

Data zdarzenia: 
18 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EPBC, Warszawa/Babice
Poland
52° 17' 2.2344" N, 20° 58' 52.104" E

Opis: W ramach obsługi 12 miesięcznej oraz po 500 FH, w trakcie przeglądu fenestronu zgodnie z WO/HXM/007/2014, mechanik stwierdził wgniecenie na krawędzi spływu łopatki wirnika ogonowego P/N L642A2002101, nr seryjny M9784. Dokonano weryfikacji wgniecenia krawędzi łopatki wg AMM – łopatka nie nadaje się do dalszej eksploatacji i zostanie wymieniona na nową. Według oceny mechanika, przyczyną wgniecenia krawędzi łopatki był jej kontakt z ciałem obcym podczas lotu. W ramach prowadzenia powyższych prac, w trakcie przeglądu struktury belki ogonowej mechanik stwierdził ogniska korozji (utlenianie się aluminium) w rejonie konsoli radiowysokościomierza. Po usunięciu warstwy uszczelniacza, odkręceniu śrub mocujących i odchyleniu konsoli stwierdzono rozległą korozję od wewnętrznej strony jej poszycia. Po oczyszczeniu konsoli z nalotu wysłano informację o jej stanie do producenta śmigłowca ECD. Śmigłowiec nadal pozostaje na planowanej obsłudze.

Miejsce zdarzenia: EPBC, Warszawa/Babice

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 315/14

Powiązane raporty: 314/14

ZałącznikWielkość
2014_0315_u.pdf196.86 KB
2014_0314_u.pdf196.87 KB
comments powered by Disqus