Lokalizacja
Opis: W ramach obsługi 12 miesięcznej oraz po 500 FH, w trakcie przeglądu fenestronu zgodnie z WO/HXM/007/2014, mechanik stwierdził wgniecenie na krawędzi spływu łopatki wirnika ogonowego P/N L642A2002101, nr seryjny M9784. Dokonano weryfikacji wgniecenia krawędzi łopatki wg AMM – łopatka nie nadaje się do dalszej eksploatacji i zostanie wymieniona na nową. Według oceny mechanika, przyczyną wgniecenia krawędzi łopatki był jej kontakt z ciałem obcym podczas lotu. W ramach prowadzenia powyższych prac, w trakcie przeglądu struktury belki ogonowej mechanik stwierdził ogniska korozji (utlenianie się aluminium) w rejonie konsoli radiowysokościomierza. Po usunięciu warstwy uszczelniacza, odkręceniu śrub mocujących i odchyleniu konsoli stwierdzono rozległą korozję od wewnętrznej strony jej poszycia. Po oczyszczeniu konsoli z nalotu wysłano informację o jej stanie do producenta śmigłowca ECD. Śmigłowiec nadal pozostaje na planowanej obsłudze.
Miejsce zdarzenia: EPBC, Warszawa/Babice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 314/14
Powiązane raporty: 315/14
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0314_u.pdf | 196.87 KB |
2014_0315_u.pdf | 196.86 KB |