Zwarcie przewodów zasilających pompę instalacji hydraulicznej 'niebieskiej' w samolocie ATR-72/202 SP-LFB i zadziałanie sygnalizacji ostrzegawczej 30/08

Data zdarzenia: 
22 January, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 10' 13.6704" N, 20° 57' 14.31" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 30/08

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-72/202
Znaki rejestracyjne: SP-LFB

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na zadziałaniu sygnalizacji ostrzegającej o spadku
ciśnienia w instalacji hydraulicznej „niebieskiej” i wyłączeniu bezpiecznika zasilania pompy
hydraulicznej tej instalacji, było uszkodzenie i zwarcie przewodów elektrycznych zasilających
tę pompę hydrauliczną, wywołane przez poluzowanie lub zerwanie przewodów elektrycznych.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje działania profilaktyczne podjęte przez EuroLOT SA:
1. Powiadomienie załóg o zdarzeniu,
2. Powiadomienie producenta o uszkodzeniu elementu,
3. Zalecenie przeglądu i sprawdzenia stanu połączeń elektrycznych pomp hydraulicznych
podczas najbliższych czynności okresowych w całej flocie samolotów ATR EuroLOT SA.
PKBWL nie formułuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2008_30_U.pdf58.5 KB
comments powered by Disqus