Lokalizacja
Opis: Start, wznoszenie, zajęcie poziomu przelotowego i dalszy lot po trasie przebiegał bez uwag, załoga nie odnotowała żadnych problemów z posługiwaniem się dźwigniami sterowania silnikami.
Tuż przed rozpoczęciem zniżania w trakcie kontroli parametrów i próby skorygowania prędkości lotu załoga stwierdziła, że nie można przesunąć lewej dźwigni sterowania silnikiem. Lewa dźwignia nie przemieszczała się w zadanym kierunku i pozostawała w położeniu 95% mocy. Załoga poinformowała ATC o sytuacji na pokładzie samolotu, zgłosiła komunikat PAN PAN i poprosiła o wcześniejsze zniżanie, aby je realizować z mniejszym gradientem. W ten sposób załoga zapewniła kontrolę prędkości lotu tak, aby nie przekroczyć żadnych ograniczeń. Po około 10 min lotu, na wysokości około FL150 załoga stwierdziła, że można korzystać z dźwigni sterowania silnikiem w pełnym zakresie. Załoga poinformowała ATC o anulowaniu komunikatu PAN PAN i kontynuowała lot na lotnisko docelowe, gdzie lądowanie odbyło się zgodnie z procedurą i bez następstw.
Miejsce zdarzenia: Lot z LFLB do EGNT
Państwo: Anglia
Rodzaj i typ statku powietrznego: HAWKER 400XP
Znaki rejestracyjne: SP-TTA
Numer akt: 2020/0274
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2019_2918_rk.pdf | 1.46 MB |