Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 315/09
Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDF
Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na aktywacji systemu STICK SHAKER podczas
wznoszenia, było wejście w strefę silnej zmiany prędkości wiatru (uskoku wiatru) w
obszarze rozpadającej się chmury Cb. Warunki sprzyjające powstawaniu tego zjawiska
były prognozowane, jednak czas i miejsce wystąpienia zjawiska nie były możliwe do
precyzyjnego określenia. Działania załogi były prawidłowe.
Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje przyjęte przez Eurolot S.A. zalecenie w zakresie bezpieczeństwa:
Powiadomienie załóg Eurolot S.A. o zdarzeniu przez opublikowanie raportu z badania
zdarzenia na wewnętrznej stronie internetowej.
Komisja nie formułuje zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2009_315_U.pdf | 56.39 KB |