Lokalizacja
Opis: Przed startem do lotu do Katowic-Pyrzowic (EPKT) mechanik organizacji obsługowej Part 145 wykonał przegląd przedstartowy. Jedną z czynności było sprawdzenie poziomu oleju. Przy sprawdzaniu oleju w lewym silniku, podobnie jak w prawym, mechanik postanowił otworzyć zewnętrzną osłonę silnika. W trakcie jej otwierania stwierdził, że nie jest w stanie otworzyć jednego z zamków, w związku z tym zamknął, jak twierdzi, otwarte zamki i sprawdził poziom oleju przez wziernik znajdujący się na osłonie. Zgodnie z kartą zadaniową JIC 12-13-79-CHK-10000 podstawową metodą sprawdzania oleju jest sprawdzenie przez wziernik. Osłonę otwiera się, kiedy trzeba uzupełnić olej. Z relacji załogi kołowanie, start i lot przebiegały prawidłowo. W trakcie podejścia do lądowania w Katowicach załoga otrzymała informację, że na pasie startowym lotniska w Warszawie znaleziono część osłony silnika, która prawdopodobnie pochodziła z samolotu ATR. Ponieważ załoga nie odczuła żadnych nietypowych wibracji lub dźwięków, kontynuowano normalne podejście w Katowicach. Lądowanie, dobieg i kołowanie w Katowicach odbyło się prawidłowo. W trakcie sprawdzania samolotu po locie stwierdzono brak zewnętrznej, przedniej osłony lewego silnika.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR 42-500
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 897/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110897U.pdf | 195.85 KB |