Zdarzenie samolotu ATR 42-500 na lotnisku Warszawa-Okęcie 897/11

Data zdarzenia: 
25 July, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.184" N, 20° 58' 7.5" E

Opis: Przed startem do lotu do Katowic-Pyrzowic (EPKT) mechanik organizacji obsługowej Part 145 wykonał przegląd przedstartowy. Jedną z czynności było sprawdzenie poziomu oleju. Przy sprawdzaniu oleju w lewym silniku, podobnie jak w prawym, mechanik postanowił otworzyć zewnętrzną osłonę silnika. W trakcie jej otwierania stwierdził, że nie jest w stanie otworzyć jednego z zamków, w związku z tym zamknął, jak twierdzi, otwarte zamki i sprawdził poziom oleju przez wziernik znajdujący się na osłonie. Zgodnie z kartą zadaniową JIC 12-13-79-CHK-10000 podstawową metodą sprawdzania oleju jest sprawdzenie przez wziernik. Osłonę otwiera się, kiedy trzeba uzupełnić olej. Z relacji załogi kołowanie, start i lot przebiegały prawidłowo. W trakcie podejścia do lądowania w Katowicach załoga otrzymała informację, że na pasie startowym lotniska w Warszawie znaleziono część osłony silnika, która prawdopodobnie pochodziła z samolotu ATR. Ponieważ załoga nie odczuła żadnych nietypowych wibracji lub dźwięków, kontynuowano normalne podejście w Katowicach. Lądowanie, dobieg i kołowanie w Katowicach odbyło się prawidłowo. W trakcie sprawdzania samolotu po locie stwierdzono brak zewnętrznej, przedniej osłony lewego silnika.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR 42-500

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 897/11

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20110897U.pdf195.85 KB
comments powered by Disqus