Fałszywa sygnalizacja pożaru silnika nr 1 samolotu ATR-72/202 SP-LFC po starcie 1013/09

Data zdarzenia: 
29 November, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 22.5612" N, 20° 57' 18.7884" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1013/09

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-72/202
Znaki rejestracyjne: SP-LFC

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na pojawieniu się sygnału o pożarze silnika nr 1
było uszkodzenie złącza instalacji przeciwpożarowej tego silnika. Do uszkodzenia
złącza doszło prawdopodobnie podczas niedbale przeprowadzonej, rutynowej obsługi
technicznej związanej z koniecznością odłączania/przyłączania instalacji
przeciwpożarowej.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Powiadomienie o zdarzeniu załogi EuroLOT-u;
2. Powiadomienie producenta o uszkodzeniu elementu.

ZałącznikWielkość
2009_1013_U.pdf59.79 KB
comments powered by Disqus