Lokalizacja
Opis: Podczas uruchamiania śmigłowca, po włączeniu przełącznika BAT MSTR, na wyświetlaczu CAD pojawiła się przestroga XMSN CHIP. Śmigłowiec został zawieszony w eksploatacji. Przybyły na miejsce zdarzenia mechanik dokonał sprawdzenia wykrywacza opiłków przekładni głównej, stwierdzając obecność opiłków, które zakwalifikowano do kat. A. Po przemyciu wykrywacza opiłków, zgodnie z SIN 2521-63 rev.0 śmigłowiec dopuszczono do eksploatacji i przebazowano na lotnisko EPSC. Ostrzeżenie o opiłkach (które zakwalifikowano również do kat. A) wystąpiło ponownie w dn. 31.05 oraz 1 i 2.06. W dniu 31.05 wymieniono wykrywacz opiłków na nowy (P/N 1B6972-2) zgodnie z AMM 63-40-00; 4-1, wyczyszczono filtr oleju zgodnie z AMM 63-21-00; 7-2 oraz pobrano próbkę oleju do analizy laboratoryjnej. W dniu 02.06 podczas sprawdzenia, stwierdzono zużycie eksploatacyjne filtra oleju. Filtr wymieniono na nowy zgodnie z AMM 63-21-00; 4-5. Wykonano uruchomienie i próbę szczelności na ziemi – próba bez uwag. Śmigłowiec dopuszczono do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko EPSC
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 751/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0751_u.pdf | 206.11 KB |