Lokalizacja
Opis: Skoczek wykonywał 150 skok w życiu. W czasie wykonywania skoku wiatr wiał z kierunku południowego, przy ziemi o prędkości około 5 m/s. Skoczek wyskoczył z samolotu na wysokości około 1600 m. Po 2 – 3 sekundach opóźnienia zainicjował otwarcie spadochronu.
Według relacji skoczka nastąpiło tzw. holowanie pilocika, które ustąpiło po około 3 – 4 s. Po napełnieniu się czaszy skoczek stwierdził, że znajduje się nad lotniskiem. Następnie lecąc z wiatrem przystąpił do zwinięcia slidera. Po wykonaniu tej czynności, ocenił, że nie zdoła dolecieć do lotniska, i wykonał zakręt o około 90º w kierunku wschodnim, aby dolecieć nad teren, który ocenił, jako odpowiedni do lądowania. Na wysokości około 200 m stwierdził, że przez pole wybrane do lądowania przebiega linia elektryczna. Postanowił wówczas, że przeleci nad linią i wyląduje z wiatrem. Na wysokości około 30 – 20 m stwierdził, że jednak grozi mu kolizja z linią elektryczną, więc zahamował spadochron i wykonał zakręt w lewo. Podczas przyziemienia skoczek doznał ciężkich obrażeń ciała.
Miejsce zdarzenia: Roszkowo k/Pruszcza Gdańskiego
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Spark 170
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1974/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1974_u.pdf | 214.86 KB |