Zdarzenie samolotu BOEING 737-400 SP-ENC w trakcie przelotu z lotniska Malaga do Warszawy 513/11

Data zdarzenia: 
2 May, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Spain
27° 23' 16.512" N, 2° 10' 11.712" E

Opis: Samolot wykonywał lot na poziomie FL320. Przed punktem LOTOS (FIR LECB) kontroler radaru
Barcelona na częstotliwości 129.525 poinformował załogę, że inny samolot wznosi się do poziomu
przelotowego FL330 i będzie przecinał poziom lotu FL320 (zajmowany przez ENT9332)
w kierunku ich lotu. Po chwili TCAS wygenerował sygnał TA „TRAFIC, TRAFIC”. Informacja ta
pokazała się na ekranie EHSI. Chwilę później na EHSI wygenerowany został sygnał
RA (Resolution Advisory) oraz komenda dźwiękowa „DESCENT, DESCENT”. Załoga wykonała
zniżanie zgodnie z poleceniem systemu. Po otrzymaniu z urządzenia TCAS komunikatu „CLEAR
OF CONFLICT” załoga wykonała wznoszenie celem powrotu na przydzielony poziom lotu.
O zaistniałej sytuacji załoga poinformował kontrolera i otrzymała informację, że samolotem, który
spowodował RA był samolot firmy SPANAIR 6716.

Miejsce zdarzenia: FIR Barcelona

Państwo: Hiszpania

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400

Znaki rejestracyjne: SP-ENC

Numer akt:

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20110513U.pdf190.08 KB
comments powered by Disqus