Lokalizacja
Opis: Po wykonaniu lądowania rozpoczęto natychmiastowy start (z konwojera). Po oderwaniu się samolotu (elektryczna pompa paliwowa nie została jeszcze wyłączona), na wznoszeniu silnik samoczynnie zmniejszył obroty, zaczął pracować nierówno (wg pilota-instruktora: „barachlić”, „prychać”) a samolot stracił ciąg. W tym momencie pilot-instruktor sprawdził wyłączenie podgrzewu gaźnika i włącznie elektrycznej pompy paliwowej. Sprawdził także reakcję sinika na przemieszczanie przepustnicy. Silnik nie reagował na ruchy przepustnicą. Pilot-instruktor przejął sterowanie samolotem. Silnik, wg relacji ucznia-pilota, pracował zdecydowanie ciszej. Pilot-instruktor wykonał zakręt w prawo. Później próbował wyrównać lot, co nie udało się. Samolot przepadł, zderzając się z ziemią.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Piotrków Trybunalski (EPPT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2008JC
Znaki rejestracyjne: SP-LFC
Numer akt: 1900/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1900_rw.pdf | 373.01 KB |
2016_1900_u.pdf | 239.86 KB |