Lokalizacja
Opis: Po zabudowie na śmigłowiec silnika po naprawie, dokonywano sprawdzeń zgodnie z EMM (Engine Maintenace Manual). W trakcie ich wykonywania na ziemi, podczas sprawdzenia przełączania pracy silników między trybami Auto/Manual/Auto zgodnie z EMM 73-21-10 p. 6B na silniku nr S/N: 0806 przy przejściu z trybu auto na manual nastąpił spadek parametru N1 z 85% na 83.8% oraz spadek przepływu paliwa. Po 20 sekundach powrotne przełączenie na tryb auto spowodowało wzrost parametru N1 z 83.9% na 88.2%, znaczny wzrost TOT oraz znaczny wzrost TRQ z 53% na 74% przy dopuszczalnym wzroście o 10%. Zgodnie z troubleshooting wykonano czyszczenie przestrzeni wokół uszczelnienia węglowego przy łożysku nr 8 (kanał ciśnienia P3). Kolejna próba nie przyniosła pożądanych rezultatów. W dniu 05.03.2014 r. zdemontowano pompę paliwową silnika Nr 2 i zabudowano sprawną z innego śmigłowca. W dniu 06.03.2014 r. dokonano sprawdzenia trybu Auto/Manual/Auto, parametry zgodne z WT. Niesprawna pompa paliwowa, zabudowana uprzednio na silniku Nr 2 została przekazana do zakładu naprawczego.
Miejsce zdarzenia: EPBC, Warszawa/Babice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 269/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0269_u.pdf | 196.37 KB |