Lądowanie zapobiegawcze pilota paralotni z napędem NemoMoto L-27 przy zmniejszonej widzialności powodujące zerwanie linii energetycznej 950/09

Data zdarzenia: 
7 November, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 38' 38.7024" N, 16° 10' 21.954" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 950/09

Miejsce zdarzenia: Borek k/Głogowa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: paralotnia z napędem NemoMoto L-27
Znaki rejestracyjne: -

Przyczynami poważnego incydentu było:
1. Niewłaściwe zaplanowanie lotu, co spowodowało, że pilot nie doleciał do
zaplanowanego miejsca lądowania w czasie krótszym niż 30 minut po zachodzie
słońca;
2. Wykonywanie lotu przy zmniejszonej widzialności związanej z zapadającym
zmrokiem, co spowodowało niezauważenie linii elektrycznej w miejscu wybranym
do lądowania zapobiegawczego;
3. Prawdopodobne oblodzenie gaźnika, co spowodowało nierównomierną pracę silnika
i konieczność lądowania zapobiegawczego.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Przed przystąpieniem do wykonania lotu, pilot będzie spuszczał tzw. odstój, w celu
sprawdzenia, czy w paliwie nie znajduje się woda.
2. Loty w warunkach atmosferycznych sprzyjających występowaniu oblodzenia gaźnika,
będą wykonywane z zachowaniem gotowości do wykonywania lądowania
zapobiegawczego w odpowiednim terenie.

ZałącznikWielkość
Uchwała61 KB
Komunikat Prezesa ULC56.14 KB
comments powered by Disqus