Wygenerowanie przez system ACAS polecenia zmiany wysokości dla samolotów Embraer 190 PH-EZK i Boeing 737-400 SP-RJA wskutek dużej prędkości zniżania samolotu E190 665/10

Data zdarzenia: 
8 July, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 52.5276" N, 20° 56' 52.7568" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 665/10

Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 190 / samolot Boeing 737-400
Znaki rejestracyjne: PH-EZK / SP-RJA

Przyczyna incydentu:
Duża prędkość zniżania (około 2000 ft/min) samolotu Embraer 190.

Zalecenia profilaktyczne:
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
1.We właściwych dokumentach wprowadzić przepis ograniczający prędkość
wznoszenia/zniżania do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed
osiągnięciem nakazanej wysokości w Rejonie Informacji Powietrznej FIR - Warszawa
(EPWW).
2.Doprowadzić do publikacji powyższego przepisu w Zbiorze Informacji Lotniczych
AIP – Polska.
Powyższe zalecenia zostały już sformułowane w dniu 12 sierpnia 2009 roku w Uchwale
nr 440/07 jako zalecenie numerowane (2009-27). Do dnia dzisiejszego nie zostały one
wprowadzone we właściwych dokumentach.

ZałącznikWielkość
2010_665_U.pdf71.36 KB
comments powered by Disqus