Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Piaggio P180 Avanti I 2197/14

Data zdarzenia: 
9 December, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)
Poland
54° 22' 39" N, 18° 27' 57.9996" E

 Opis: W dniu 09. 12. 2014 roku zostało zaplanowane przebazowanie operacyjne samolotu po trasie EPGD-EPWA. Po starcie z lotniska EPGD w trakcie początkowego wznoszenia-na wysokości około 3000 ft-zielona lampka prawidłowej pracy systemu AUTOFEATHER lewego silnika zgasła.Przy prędkości 150 kt zgodnie z SOP/AFM, system Autofeather został wyłączony. Zakładając usterkę systemu Autofeather, załoga wykonała procedurę non-normal checklist- AUTOFEATHER FAIL i zgodnie z planem kontynuowała lot do EPWA. W trakcie zniżania, na trawersie punktu ERLAK, autopilot pracował w trybie HDG. Załoga otrzymała zgodę do przechwycenia LOC oraz zgodę na podejście do lądowania według ILS RWY 33. Po wciśnięciu modułu APP, autopilot rozłączył się oraz pojawiły się ostrzeżenia/flagi: FD czerwona flaga na EADI (CPT side) i COMPUTER, czerwona flaga na ADI. Pilot lecący kontynuował lot wykonując podejście manualne, zakończone lądowaniem na lotnisku EPWA bez następstw. Po zakołowaniu na płaszczyznę postojową bazy, samolot został zawieszony w eksploatacji i przekazany do SOT Warszawa-Okęcie.

Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P180 Avanti I

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 2197/14

Powiązane raporty: 2153/14

ZałącznikWielkość
2014_2153_rk.pdf219.11 KB
2014_2197_rk.pdf219.08 KB
comments powered by Disqus