Lokalizacja
Opis: Podczas kołowania pilot przeprowadził sprawdzenie układu „steering”- sterowania przednim kołem. Po wykonaniu wszystkich procedur pilot stwierdził brak możliwości sterowania przednim kołem. Celem ostatecznego potwierdzenia wyżej wymienionej niesprawności, II pilot wykonał próbę sterowania skrętem przedniego koła potwierdzając brak możliwości jego sterowania. W związku z powyższym, kapitan podjął decyzję o przerwaniu zadania i powrocie do bazy wykonując manewr tzw. różnicowego hamowania podczas wykonywania zakrętów samolotem. Podczas wykonywania wyżej opisanego manewru, kapitan zauważył występujące trudności w wykonywaniu zakrętów o małym promieniu oraz pojawiające się wibracje dochodzące z okolicy przedniego koła. Po zatrzymaniu samolotu II pilot ponownie sprawdzając zapięcie „steering’u” do przedniego koła stwierdził, że sworzeń łączący system sterowania z kołem przednim wypadł z tulei, co było przyczyną braku możliwości sterowania przednim kołem. Drugi pilot połączył układ sterowania za pomocą sworznia oraz zabezpieczył możliwość jego ponownego wysunięcia za pomocą kołka zabezpieczającego stanowiącego integralna część sworznia. Podczas kołowania do próby silników, nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu systemu sterowania przednim kołem. Zaplanowane zadanie zostało wykonane zgodnie ze zleceniem bez uwag.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P180 Avanti II
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 521/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0521_rk.pdf | 222.5 KB |