Błędne zrozumienie otrzymanego zezwolenia na kołowanie przez pilota samolotu Beechcraft Super King Air 200 285/14

Data zdarzenia: 
11 March, 2014 - 12:14

Lokalizacja

EPWA, Warszawa/Okęcie
Poland
52° 9' 54.6192" N, 20° 58' 42.2184" E

Opis: Zgłoszenie o godzinie 12:14 UTC przez kontrolera (krl) TWR EPWA niestosowania się załogi samolotu BE20 (EPWA-ESTA) do zezwolenia ATC. Około godziny 12:12 UTC krl TWR EPWA zezwolił załodze samolotu na kołowanie ze stanowiska postojowego nr 85 po drodze kołowania (TWY) „W”, TWY „A” do progu drogi startowej 15. Po około dwóch minutach krl TWR EPWA zauważył, że samolot przecina TWY „D” po TWY „A1”. TWY „A1” jest zamknięta dla ruchu i wygrodzona barierami. Krl TWR EPWA nakazał zatrzymanie samolotu i poprosił koordynatora ruchu naziemnego „FOLLOW ME” o pojechanie na miejsce zdarzenia. Na miejscu okazało się, że samolot wyjechał już z części zamkniętej TWY „A1”. Krl TWR EPWA poinformował pilota samolotu, że kołowali po zamkniętej części lotniska.  Załoga odpowiedziała, że źle zrozumiała instrukcję kołowania. Krl TWR EPWA zezwolił na dalsze kołowanie TWY „A”, TWY „E” do progu drogi startowej 29. Informację o zdarzeniu przekazano do Dyżurnego Portu EPWA, który przekazał, że bariery mogły być rozsunięte aby umożliwić przejazd pojazdów akcji „ZIMA”.

Miejsce zdarzenia: EPWA, Warszawa/Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Beechcraft Super King Air 200

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 285/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0285_u.pdf196.65 KB
comments powered by Disqus