Zniżanie do nieprawidłowej wysokości w wyniku błędów załogi samolotu Embraer 170 SP-LDD 199/09

Data zdarzenia: 
11 April, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Moskwa
Russia
55° 58' 18.8436" N, 37° 24' 3.2184" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 199/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Moskwa - Sheremetyevo (SVO)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer E170
Znaki rejestracyjne: SP-LDD

Przyczyna incydentu:
pomyłka załogi samolotu w przeliczaniu wysokosci podawanej w zezwoleniu kontrolera w metrach wg. cisnienia QFE, na stosowana w operacjach samolotów PLL LOT SA EMB 170, wysokosc w feet wg. cisnienia QNH, przy wykorzystaniu
tabeli konwersji wysokosci.

Zalecenia profilaktyczne:
1) Przygotowanie Biuletynu Bezpieczenstwa Lotniczego dla Personelu Latajacego.
2) Omówienie przypadku na najbliższym szkoleniu okresowym Personelu Latajacego.

ZałącznikWielkość
2009_199_U.pdf57.99 KB
comments powered by Disqus

Podstawowy problem w

Podstawowy problem w Smoleńsku polegał na podjęciu próby lądowania w warunkach meteorologicznych grubo poniżej minimów.

A czy to czasem nie ten sam

A czy to czasem nie ten sam problem co w Smoleńsku?