Tragiczny wypadek pilota motoparalotni Revolution2 26 wskutek niewłaściwego doboru miejsca startu 450/11

Data zdarzenia: 
11 May, 2011 - 19:00

Lokalizacja

Poland
52° 7' 10.7868" N, 20° 29' 6.2376" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 450/11

Miejsce zdarzenia: Baranów k/Żyrardowa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: motoparalotnia Revolutin2 26
Znaki rejestracyjne: -

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych postanowiła:
Odstąpić od badania zdarzenia lotniczego, w oparciu o art. 135 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca
2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r., Nr 100, poz. 696 z zm.).
„ 1) statek powietrzny w chwili zdarzenia był używany przez osobę nieuprawnioną, …”

Jednocześnie Komisja uznała, że najbardziej prawdopodobną przyczyną wypadku był
niewłaściwy dobór miejsca startu w pobliżu przeszkód terenowych, co doprowadziło tuż po
starcie do niezmierzonej zmiany toru lotu w kierunku na przeszkodę. Pilot usiłując ominąć
przeszkodę doprowadził do zderzenia się motoparalotni z ziemią, co skutkowało zapłonem
paliwa i pożarem.

ZałącznikWielkość
2011_450_U.pdf69.05 KB
comments powered by Disqus