Brak sygnalizacji wypuszczenia przedniej goleni podczas lądowania samolotu Diamond DA-42NG 1844/14

Data zdarzenia: 
11 October, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lotnisko Dęblin (EPDE)
Poland
51° 33' 5.0004" N, 21° 53' 3.9984" E

Opis: Pilot, lat 48, wykonywał lot treningowy po kręgu w godzinach nocnych na lotnisku Dęblin (EPDE).
Na pozycji „z wiatrem”, po wypuszczeniu podwozia, pilot stwierdził brak sygnalizacji wypuszczenia
przedniej goleni (nie świeciła zielona lampka wypuszczenia przedniej goleni oraz świeciła lampka
„UNSAFE”). Po sprawdzeniu układu sygnalizacji pilot stwierdził, że wszystkie lampki sygnalizujące
wypuszczenie podwozia są sprawne. Kolejne próby chowania i wypuszczania podwozia, tak sposobem
zasadniczym jak i awaryjnym, nie dały rezultatu.
Po sprawdzeniu przez załogę z drugiego samolotu, że goleń znajduje się w pozycji wypuszczone, pilot
wykonał lądowanie na pasie głównym z kierunkiem „12”. Po przyziemieniu i opuszczeniu przedniej
goleni zaświeciła się lampka zielona wypuszczenia przedniej goleni oraz zgasła lampka "UNSAFE".
Samolot ukończył dobieg bez następstw.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Dęblin (EPDE)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Diamond DA-42NG

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1844/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_1844_u.pdf205.19 KB
comments powered by Disqus