Nieprawidłowe wskazanie położenia podwozia samolotu Cessna 560XL SP-KCS podczas lądowania 581/08

Data zdarzenia: 
12 August, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 47.6892" N, 20° 58' 34.608" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 581/08

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 560XL
Znaki rejestracyjne: SP-KCS

Przyczyna incydentu:
Przyczynami incydentu, polegającego na nieprawidłowym wskazaniu położenia podwozia
podczas lądowania były:
1. Uszkodzenie żarówki sygnalizatora położenia podwozia, które doprowadziło do jej
przepalenia;
2. Uszkodzenie czujnika na siłowniku prawego podwozia głównego wskutek uszkodzenia a
następnie złamania bolca (PIN) tego czujnika.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje zastosowane przez JET SERVICE środki profilaktyczne, odnoszące się do
szczegółów praktyki wykonywania obsługi i sprawdzania działania sygnalizacji położenia
podwozia.

ZałącznikWielkość
2008_581_U.pdf59.45 KB
comments powered by Disqus