Przeciążenie i uszkodzenie układu sterowania pradnicy nr 1 samolotu ATR-72/202 SP-LFE 453/07

Data zdarzenia: 
15 October, 2007 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Wrocław
Poland
51° 6' 40.8312" N, 16° 51' 49.6764" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 453/07

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Wrocław - Strachowice (EPWR)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-72/202
Znaki rejestracyjne: SP-LFE

Przyczyna incydentu:
Przeciążenie elektryczne i przegrzanie elementów elektronicznych układu sterowania
(GCU) prądnicy nr 1 z nieustalonego powodu, które doprowadziło do ich zniszczenia.

Komisja akceptuje przyjęte przez Eurolot S.A. zalecenie profilaktyczne:
1. Powiadomienie producenta o zdarzeniu i przesłanie układu GCU do naprawy,
2. Powiadomienie załóg Eurolot S.A. o zdarzeniu podczas szkoleń okresowych.

ZałącznikWielkość
2007_453_U.pdf56.63 KB
comments powered by Disqus