Poważne obrażenia skoczka wskutek samoczynnego otwarcia czaszy głównej Navigator 260 556/10

Data zdarzenia: 
19 June, 2010 - 10:50

Lokalizacja

Poland
52° 34' 32.43" N, 20° 51' 59.526" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 556/10

Miejsce zdarzenia: Chrcynno k/Nasielska
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Navigator 260
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyna wypadku:
Zastosowanie pętli zamykającej komorę czaszy głównej o niewłaściwej długości.

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi
materiałami nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Komentarz:
Komisja przypomina, że ocena gotowości do skoku sprzętu spadochronowego należy do
obowiązków skoczków spadochronowych, a w przypadków uczniów-skoczków do instruktora
sprawującego nadzór nad danym uczniem. Ponadto należy pamiętać, że ograniczenia
eksploatacyjne, takie jak maksymalny ciężar, czy prędkość otwarcia dotyczą nie tylko czaszy
głównej i zapasowej, lecz również systemu uprząż / pokrowiec.

ZałącznikWielkość
2010_556_U.pdf58.57 KB
comments powered by Disqus