Brak sygnalizacji zablokowania prawego podwozia głównego podczas lądowania samolotu Boeing 737-400 668/14

Data zdarzenia: 
23 May, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EPWA, Warszawa/Okęcie
Poland
52° 8' 34.5408" N, 21° 3' 38.8476" E

Opis: Podczas lądowania w EPWA wystąpił brak sygnalizacji zablokowania prawego podwozia głównego. Załoga wykonała listę kontrolną DISSAGREE LANDING GEAR a następnie przeprowadziła procedurę MANUAL GEAR EXTENTION oraz dokonała niskiego przelotu nad lotniskiem w celu wzrokowego sprawdzenia wypuszczenia podwozia przez służby naziemne. Podejście i lądowanie przebiegło bez zakłóceń. Służby techniczne sprawdziły sygnalizację położenia podwozia, stwierdzając niesprawność czujnika S73 dolnego położenia prawego podwozia głównego. Czujnik ten wymieniono zgodnie z AMM 32-61-31/401 REV 79 i samolot dopuszczono do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: CTR EPWA

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-400

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 668/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0668_u.pdf203.81 KB
comments powered by Disqus