Zakłócenia ścieżki schodzenia Glide Path (GP) podczas podejścia do lądowania samolotu Boeing 737-700 366/14

Data zdarzenia: 
27 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EPWA, Warszawa/Okęcie
Poland
52° 10' 43.1328" N, 20° 59' 21.768" E

Opis: W trakcie podejścia do lądowania według systemu ILS drogi startowej (RWY) 33 w EPWA, kontroler TWR EPWA poinformował załogę samolotu B737 o możliwości zakłócenia ścieżki schodzenia Glide Path (GP) ze względu na kołujący samolot B788 w sąsiedztwie anteny. W trakcie dalszego zniżania w warunkach IMC z wykorzystaniem autopilot (AP) i automatu sterowania ciągiem silników (AT) na wysokości około 1500 stóp wskazania GP zmieniły położenie do końca skali w dół. Załoga po zaobserwowaniu niewłaściwego działania GP odłączyła natychmiast AP i AT. Następnie wskazania GP zmieniły położenie w skrajnie górne. W tym czasie samolot wleciał w warunki VMC i załoga wykonała podejście wizualnie i bezpiecznie wylądowała.

Miejsce zdarzenia: EPWA, Warszawa/Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-700 i Boeing 787-8 Dreamliner

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 366/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0366_u.pdf240.3 KB
comments powered by Disqus