Awaria układu hydraulicznego uniemożliwiającego normalne wypuszczenie podwozia podczas podejścia do lądowania samolotu SAAB-340A 138/14

Data zdarzenia: 
31 January, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EFHK, Helsinki
Finland
60° 10' 58.9728" N, 25° 16' 6.798" E

Opis: W czasie końcowego podejścia do lądowania po przestawieniu dźwigni podwozia w położenie wypuszczania zapaliła się na CWP sygnalizacja HYDR. Tylko przednia i prawa goleń zostały wypuszczone i zablokowane, co było sygnalizowane świeceniem zielonych lampek na panelu kontrolnym podwozia. Załoga wykonała Memory Items dla HYDR LIGHT ON, przełączono HYDR PUMP w położenie OFF i sprawdzono ciśnienie w instalacji (było poniżej 2000 psi). Następnie wykonano procedurę Go Around i w holdingu wykonano czynności zgodnie z Abnormal Checklist. Dokonano sprawdzenia Lamp Test i bezpieczników zgodnie z GEAR DOWN UNSAFE CONDITION. Dokonano próby schowania i ponownego wypuszczenia podwozia – bez powodzenia. Próba użycia ręcznej pompy hydraulicznej nie dało sukcesu. Dokonano awaryjnego wypuszczenia podwozia – z powodzeniem. Podejście do lądowania i lądowanie przebiegło normalnie. Po opuszczeniu pasa startowego, podczas kołowania, załoga stwierdziła trudności w sterowaniu samolotem z powodu niskiego ciśnienia hydraulicznego i zdecydowała się zatrzymać samolot na drodze kołowania. Samolot odholowano na stanowisko postojowe.

Miejsce zdarzenia: EFHK, Helsinki

Państwo: Finlandia

Rodzaj i typ statku powietrznego: SAAB-340A

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 138/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0138_u.pdf207.25 KB
comments powered by Disqus