Utrata szczelności instalacji hydraulicznej stwierdzona po osiągnięciu wysokości przelotowej w samolocie Airbus A320 1112/12

Data zdarzenia: 
1 September, 2012 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

FIR EPWA
Poland

 Opis: Po starcie z LGIR i osiągnięciu wysokości przelotowej w ACC LGGG pojawiła się sygnalizacja „MASTER CAUTION” oraz komunikat ECAM „HYD G RSVR LOW PRESS”. Po 3 minutach pojawił się kolejny komunikat ECAM „G RSVR LOW LEVEL”. Po wykonaniu odpowiedniej procedury załoga kontynuowała lot do EPWA. Wykonano podejście ILS RWY 33 i lądowanie według procedury normalnej. Przed lądowaniem załoga informowała o możliwych problemach ze sterowaniem podwoziem przednim. Po dobiegu załoga zwolniła RWY 33 skręcając w DK R1 i poprosiła o holowanie do stanowiska postojowego. Po doholowaniu do stanowiska postojowego 94 zauważono wyciek płynu hydraulicznego z prawego luku podwozia.

Miejsce zdarzenia: FIR EPWA

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Airbus A320

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1112/12

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2012_1112_rk.pdf246.27 KB
comments powered by Disqus